Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » sprężyny zawieszenia Volkswagen BORA I (1J2)

sprężyny zawieszenia do VOLKSWAGEN BORA I (1J2)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN BORA I (1J2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
HA niestały
dla pojazdów z zawieszeniem sportowym
sprężyna zwojowa
oś tylna
Zestaw sprężyn Pro-Kit 4 sztuki VW Golf IV/Bora(1J1/1J2/1J5/1J6)
z certyfikatem TUV
dla pojazdów bez systemu poziomującego
Obciążenie osi przedniej do [kg] : 1050
Obciążenie osi tylnej do [kg] : 1120
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 0,082
nr EAN 4027816236160
Grubość [mm] 20,5
Średnica wewnętrzna [mm] 22,0
średnica zewnętrzna [mm] 92,0
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,14
nr EAN 4027816297628
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy góra
Numer seryjny 4060140
nr EAN 5901159138420
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427310490
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427311190
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
Grubość [mm] 20,5
Średnica wewnętrzna [mm] 22,0
średnica zewnętrzna [mm] 92,0
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,14
nr EAN 5903766315744
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 22
nr EAN 4040074257876
cena brutto:
23.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
średnica zewnętrzna [mm] 92
nr EAN 4031185176262
cena brutto:
197.00 zł
 Kup
Parametr D
Średnica 3 [mm] 9,29
Średnica 1 [mm] 9,25
Średnica 2 [mm] 16,25
średnica zewnętrzna [mm] 146,7
Długość [mm] 227
nr EAN 4013872766338
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy góra
Materiał blacha stalowa
Ilość na oś 2
PODUSZKA AMORTYZATORA VAG
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 1J0412341
Numer dostawcy: 44120068501
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy