
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4025258744762 |



| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Zawieszenie | Dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Średnica drutu [mm] | 12,8 |
| Długość [mm] | 355 |
| Liczba zwojów | 7,0 |
| EAN | 4050278053099 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Zawieszenie | Dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 16,0 |
| Długość [mm] | 190 |
| Liczba zwojów | 5,8 |
| EAN | 4050278050098 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Ciężar [kg] | 0,082 |
| nr EAN | 4027816236160 |

| Grubość [mm] | 20,5 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 22,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 92,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,14 |
| nr EAN | 4027816297628 |

| Długość [mm] | 309 |
| Grubość [mm] | 309,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 138,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 12,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 2,2 |
| Zamiana tylko w parach | |
| dla numeru OE | 1J0 411 105 AK |
| nr EAN | 4027816373902 |

| Długość [mm] | 352 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 138,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 12,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 2,2 |
| Zamiana tylko w parach | |
| dla numeru OE | 1J0 411 105 AF |
| nr EAN | 4027816373971 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410012214 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 7394410098614 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer seryjny | 4020090 |
| nr EAN | 5901159211185 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | góra |
| Numer seryjny | 4060140 |
| nr EAN | 5901159138420 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410012214 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 7394410098614 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 7394410132141 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5900427370319 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5900427370371 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 5900427369894 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5900427310490 |

| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5900427311190 |

| Grubość [mm] | 20,5 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 22,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 92,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,14 |
| nr EAN | 5903766315744 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | D |
| Średnica 1 [mm] | 11,25 |
| Średnica 3 [mm] | 11,2 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 140 |
| Długość [mm] | 198 |
| Średnica 2 [mm] | 15,5 |
| nr EAN | 5903766341354 |

| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 22 |
| nr EAN | 4040074257876 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| średnica zewnętrzna [mm] | 92 |
| nr EAN | 4031185176262 |

| Masa [g] | 131 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | góra |
| nr EAN | 8048185576981 |

| Parametr | AC-SL |
| średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
| Długość [mm] | 380 |
| Średnica [mm] | 12,25 |
| nr EAN | 4013872346639 |

| Parametr | D |
| Średnica 1 [mm] | 11,25 |
| Średnica 3 [mm] | 11,2 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 140 |
| Długość [mm] | 198 |
| Średnica 2 [mm] | 15,5 |
| nr EAN | 4013872734313 |

| Parametr | D |
| Średnica 3 [mm] | 10,9 |
| Długość [mm] | 198 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 138 |
| Średnica 2 [mm] | 14,8 |
| Średnica 1 [mm] | 10,9 |
| nr EAN | 4013872766307 |

| Parametr | D |
| Długość [mm] | 190 |
| Średnica 3 [mm] | 12,2 |
| Średnica 2 [mm] | 16,1 |
| Średnica 1 [mm] | 12,4 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 140,7 |
| nr EAN | 4013872766369 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ilość na oś | 2 |
| Zamiana tylko w parach | |
| Oznaczenie koloru | zielony |
| Oznaczenie koloru | jasnoróżowy |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | góra |
| Materiał | blacha stalowa |
| Ilość na oś | 2 |

Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025