Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » zawieszenie i amortyzacja Peugeot BOXER Platforma / podwozie (244) » sprężyny zawieszenia Peugeot BOXER Platforma / podwozie (244)

sprężyny zawieszenia do PEUGEOT BOXER Platforma / podwozie (244)

wybierz typ samochodu PEUGEOT BOXER Platforma / podwozie (244):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr AA
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 6,98
Grubość 1 [mm] 18
średnica zewnętrzna [mm] 185
Długość [mm] 440
nr EAN 4909500573709
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Parametr AA
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 6,56
Grubość 1 [mm] 18
średnica zewnętrzna [mm] 190
Długość [mm] 475
nr EAN 4909500574140
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4025936
nr EAN 5901159371063
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410086178
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427368644
Długość [mm] 450
Ciężar [kg] 6,500
średnica zewnętrzna [mm] 185
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 148
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 148
Liczba zwojów 6
Długość opakowania [cm] 56,5
Szerokość opakowania [cm] 18
Wysokość opakowania [cm] 18
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 17,5
nr EAN 5412096198489
Długość [mm] 479
Ciężar [kg] 6,500
średnica zewnętrzna [mm] 186
Liczba zwojów 6
Długość opakowania [cm] 56,5
Szerokość opakowania [cm] 18
Wysokość opakowania [cm] 18
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 17,7
nr EAN 5412096198496
Masa [g] 857
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 8033989083933
Strona zabudowy Oś przednia
Masa [g] 886
nr EAN 8050746602596
cena brutto:
267.00 zł
 Kup
Parametr AA
średnica zewnętrzna [mm] 188
Długość [mm] 447
Średnica [mm] 17,5
nr EAN 4013872476749
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy