
| Ø sworznie [mm] | 23 |
| Długość trzpienia [mm] | 53 |
| Numer komponentu | 66002 |
| Wymagana ilość | 3 |
| Numer komponentu | 66003 |
| Numer komponentu | 66318 |
| Numer seryjny | 082316 |
| otwór Ø [mm] | 82,51 |
| Wielkość kompresji [mm] | 29,6 |
| Długość [mm] | 50,1 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 6,2 |
| Wymiar standardowy [STD] | |
| nr EAN | 4028977886133 |

| Ø sworznie [mm] | 23 |
| Długość trzpienia [mm] | 53 |
| Numer komponentu | 66009 |
| Wymagana ilość | 3 |
| Numer komponentu | 66010 |
| Numer komponentu | 66344 |
| Numer seryjny | 082316 |
| otwór Ø [mm] | 83,01 |
| Wielkość kompresji [mm] | 29,6 |
| Długość [mm] | 50,1 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 6,2 |
| Nadwymiar [mm] | 0,50 |
| nr EAN | 4028977886140 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
| Średnica cylindra [mm] | 82,51 |
| Długość [mm] | 50 |
| Wielkość kompresji [mm] | 29,6 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 3,5 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 6,2 |
| Wysokość płomienia [mm] | 6 |
| Ø sworznie [mm] | 21 |
| Długość trzpienia [mm] | 56 |
| Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
| Powierzchnia | pokryty |
| Numer seryjny | 82 L 210 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z mocowaniem pierścieni tłokowych |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez kanału chłodzącego |
| Numer komponentu | 1. R 1,2 IF N |
| Numer komponentu | 2. NM 1,5 |
| Numer komponentu | 3. DSF 2 Cr |
| nr EAN | 4009026950166 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
| Średnica cylindra [mm] | 82,51 |
| Długość [mm] | 50 |
| Wielkość kompresji [mm] | 29,6 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 3,6 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 6,15 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 49,6 |
| Wysokość płomienia [mm] | 6 |
| Ø sworznie [mm] | 23 |
| Długość trzpienia [mm] | 51 |
| Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
| Powierzchnia | pokryty |
| Numer seryjny | 82 L 251 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z mocowaniem pierścieni tłokowych |
| Numer komponentu | 1. M1,2 IF PVD |
| Numer komponentu | 2. NM 1,2 |
| Numer komponentu | 3. DSF 2 Cr |
| nr EAN | 4057635012843 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
| Średnica cylindra [mm] | 82,76 |
| Długość [mm] | 50 |
| Wielkość kompresji [mm] | 29,6 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 3,6 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 6,15 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 49,6 |
| Wysokość płomienia [mm] | 6 |
| Ø sworznie [mm] | 23 |
| Długość trzpienia [mm] | 51 |
| Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
| Powierzchnia | pokryty |
| Numer seryjny | 82 L 251 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z mocowaniem pierścieni tłokowych |
| Numer komponentu | 1. M1,2 IF PVD |
| Numer komponentu | 2. NM 1,2 |
| Numer komponentu | 3. DSF 2 Cr |
| nr EAN | 4057635012850 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
| Średnica cylindra [mm] | 83,01 |
| Długość [mm] | 50 |
| Wielkość kompresji [mm] | 29,6 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 3,6 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 6,15 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 49,6 |
| Wysokość płomienia [mm] | 6 |
| Ø sworznie [mm] | 23 |
| Długość trzpienia [mm] | 51 |
| Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
| Powierzchnia | pokryty |
| Numer seryjny | 82 L 251 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z mocowaniem pierścieni tłokowych |
| Numer komponentu | 1. M1,2 IF PVD |
| Numer komponentu | 2. NM 1,2 |
| Numer komponentu | 3. DSF 2 Cr |
| nr EAN | 4057635012867 |
Tłok jest jednym z najważniejszych elementów składowych silnika samochodowego. Jego głównym zadaniem jest przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów, dzięki czemu samochód jest w stanie poruszać się z odpowiednią prędkością.
Tłok składa się z kilku elementów, w tym tłoczyska, które ślizga się w cylindrze, oraz pierścienia tłokowe, które utrzymują odpowiednie ciśnienie w cylindrze podczas pracy silnika. Tłok jest też wyposażony w zawory, które umożliwiają przepływ mieszanki paliwowej i powietrza do cylindra oraz usuwają spaliny z cylindra podczas pracy silnika.
Tłok jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne i termiczne podczas pracy silnika. Dlatego też jest wykonany z wysokiej jakości materiałów, takich jak aluminium lub stopy lekkie, które zapewniają odpowiednią wytrzymałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu tłoków oraz ich ewentualna wymiana, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tłoków co 100 000 - 150 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 150 000 - 200 000 kilometrów.
Podsumowując, tłok jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jego stanu oraz wymienianie, aby zapewnić prawidłową pracę silnika.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025