Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » silnik Alfa Romeo 75 (162_) » głowica i części Alfa Romeo 75 (162_) » uszczelka głowicy Alfa Romeo 75 (162_)

uszczelka głowicy do ALFA ROMEO 75 (162_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO 75 (162_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 81
Ilość wycięć/otworów 3
Grubość [mm] 1,87
Tylko w połączeniu z 81012300
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,77
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,99
Szerokość [mm] 285
Długość [mm] 655
nr EAN 8427769546822
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81012300
Masa [g] 309,72
nr EAN 8427769471889
Grubość [mm] 1,68
Ilość otworów 2
nr EAN 3358964148229
Grubość [mm] 1,87
Ilość otworów 3
Średnica [mm] 80
Ciężar [kg] 0,630
nr EAN 3358964148236
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 3358964186498
Grubość [mm] 1,68
Grubość zabudowy [mm] 1,68
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,54
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,76
Średnica [mm] 81
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 802.801
nr EAN 4041248025352
Grubość [mm] 1,87
Grubość zabudowy [mm] 1,87
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,77
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,99
Średnica [mm] 81
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 802.801
nr EAN 4041248025369
Grubość [mm] 1,68
Grubość zabudowy [mm] 1,68
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,54
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,76
Średnica [mm] 81
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 802.801
nr EAN 4041248059326
Grubość [mm] 1,87
Grubość zabudowy [mm] 1,87
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,77
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,99
Średnica [mm] 81
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 802.801
nr EAN 4041248059333
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Tylko w połączeniu z 14-32004-01
nr EAN 4026634007235
Grubość [mm] 1,87
Średnica [mm] 80
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32004-01
nr EAN 4026634054079
Grubość [mm] 1,87
Średnica [mm] 80
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32004-01
nr EAN 4026634054093
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.