
| Techniczny numer informacyjny | circuit N.O. |
| Gwintowana złączka | M14 x 1,5 |
| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 8053379030095 |

| Tryb pracy | mechaniczne |
| Techniczny numer informacyjny | circuit N.O. |
| Techniczny numer informacyjny | circuit N.C. |
| Ilość połączeń | 4 |
| nr EAN | 8053379031085 |

| Tryb pracy | mechaniczne |
| Techniczny numer informacyjny | circuit N.O. |
| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 8053379031894 |

| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | fioletowy |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny |
| nr EAN | 8012510080474 |

| Tryb pracy | mechaniczne |
| nr EAN | 8012510039892 |

| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | fioletowy |
| nr EAN | 8012510080481 |

| Typ skrzyni biegów | ME, MG, ML5T |
| Wymiar gwintu | M 14x1,5 |
| Kolor obudowy | szary |
| nr EAN | 8435050618158 |

| Tryb pracy | manualny (obsługa stopą) |
| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor obudowy | biały |
| nr EAN | 8435050602317 |

| Tryb pracy | manualny (obsługa stopą) |
| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor obudowy | czerwony/czarny |
| nr EAN | 8435050623633 |

| Tryb pracy | manualny (obsługa stopą) |
| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor obudowy | czerwony/biały |
| nr EAN | 8435050623473 |

| Tryb pracy | mechaniczne |
| Ilość biegunów | 4 |
| Kolor obudowy | czarny/zielony |
| nr EAN | 8435050625811 |

| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Kolor | szary |
| Ciężar [kg] | 0,02 |
| dla numeru OE | 2257.59 |
| nr EAN | 4027816371724 |

| Rozmiar klucza | 22 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Kolor | czarny |
| Ciężar [kg] | 0,03 |
| dla numeru OE | 2257.53 |
| nr EAN | 4027816373469 |

| Tryb pracy | elektryczny |
| Sposób montażu | przykręcany |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Funkcja przełączania | Zestyk rozwierny |
| nr EAN | 4082300147933 |

| nr EAN | 5907558548464 |

| nr EAN | 5907558581188 |

| Tryb pracy | mechaniczne |
| dla numeru OE | 9643184680 |
| Ilość biegunów | 2 |

| dla numeru OE | 6242 Z8 |
| Funkcja przełączania | z kontrolą jazdy |

| dla numeru OE | 6239R5 |
| Ilość połączeń | 18 |
| Funkcja przełączania | z funkcją przełączania świateł |
| Funkcja przełączania | z funkcją świateł drogowych |
| Funkcja lampy | z oświetleniem do skręcania |
| Funkcja przełączania | z funkcją świateł przeciwmgłowych |
| Funkcja przełączania | z funkcją tylnych lamp przeciwmgłowych |
| Funkcja przełączania | z funkcją mycia i wycierania |
| Funkcja przełączania | z funkcją zmiany częstotliwości pracy wycieraczek |
| Funkcja przełączania | z funkcją spryskiwania i wycierania szyby tylnej |
| Funkcja przełączania | z funkcją komputera pokładowego |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze sprężyną śrubową poduszki powietrznej |
| Wersja | DELPHI |

| Tryb pracy | manualny (obsługa stopą) |
| Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | |
| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4040074248287 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,03 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez cięgna |


| Wymiar gwintu | M14x1.5 |
| Techniczny numer informacyjny | Circuit N.O. |
| nr EAN | 3531650021970 |

| Tryb pracy | mechaniczne |
| Funkcja przełączania | Zestyk rozwierny |
| Ilość połączeń | 2 |
| nr EAN | 3531650013807 |
Istnieje wiele rodzajów świateł w samochodzie w zależności od tego, o jakiej porze się poruszasz, czy jakie warunki atmosferyczne aktualnie panują. Ilość wszystkich przycisków i przełączników z pewnością przytłoczy niejednego z nas. Czasami ciężko się połapać nawet doświadczonym kierowcom, czego w jakiej sytuacji należy użyć.
To właśnie dzięki temu urządzeniu sterowanie podstawowymi funkcjami samochodu, takimi jak: używanie wycieraczek, spryskiwaczy, kierunkowskazów staje się dość proste i intuicyjne. Ważne jest, aby zachować ich sprawność i stale działały bez żadnych zarzutów. Jeśli jednak Twój przełącznik zespolony zacina się, utrudnia poruszanie dźwigni bądź wydaje z siebie jakieś podejrzane dźwięki, należy zwrócić się do mechanika, aby sprawdzić, co jest nie tak. W razie poważnych usterek konieczna będzie wymiana przełącznika na nowy.
Samochodowe światła hamowania są obowiązkiem unormowanym przepisami prawnymi. Poruszanie się z niesprawnymi światłami STOP może skutkować nie dość, że mandatem to jeszcze poważnym zagrożeniem na drodze. Dlatego warto upewnić się, czy Twoje światła rzeczywiście działają bez żadnych zarzutów. A jak działa sam włącznik? Nie jest to wcale takie skomplikowane. Włącznik świateł STOP podczas wciśniętego hamulca nożnego uruchamia mechanizm i przesyła sygnał do żarówek pojazdu, załączając właściwy tryb świecenia.
Włącznik ten z reguły umieszczony jest we wnętrzu skrzyni biegów samochodu. Mechanizm jest dość prosty. Czujnik reaguje na zmianę biegów, uruchamiając włącznik świateł cofania, kiedy zmieniamy bieg na wsteczny, co powoduje zapalenie się lamp cofania w tylnych światłach samochodu. Warto zaznaczyć, że jest to bardzo istotny element podczas poruszania się na drodze, a jego brak bądź uszkodzenie może skutkować poważnym zagrożeniem zarówno dla Ciebie, jak i innych kierowców. Co więcej, podczas kontroli drogowej niesprawne światła cofania mogą nieść za sobą nieprzyjemne konsekwencje.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025