
| Średnica [mm] | 34 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| System hamulcowy | Mando |

| Średnica [mm] | 34 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| System hamulcowy | Mando |
| Zestaw pełny |

| Średnica [mm] | 57 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| System hamulcowy | Mando/Dac |

| Średnica [mm] | 57 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| System hamulcowy | Mando |
| Zestaw pełny |


| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10 |
| Materiał | Żeliwo |
| System hamulcowy | MANDO |
| Średnica tłoka [mm] | 34 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 34 |
| System hamulcowy | MAN |
| Zestaw pełny | |
| nr EAN | 5903766311739 |

| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| Materiał | Żeliwo |
| Ograniczenia producenta | MANDO |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Średnica [mm] | 34 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 10 |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 262 |
| nr EAN | 5903766337432 |

| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Materiał | Żeliwo |
| Ograniczenia producenta | MANDO |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Średnica [mm] | 34 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 10 |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 262 |
| nr EAN | 5903766337449 |

| Ciężar netto [g] | 3170 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| System hamulcowy | MANDO |
| Średnica tłoka [mm] | 57 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 26 |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 280 |
| nr EAN | 5902048158925 |

| Ciężar netto [g] | 3170 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| System hamulcowy | MANDO |
| Średnica tłoka [mm] | 57 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 26 |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 280 |
| nr EAN | 5902048158932 |

| Średnica [mm] | 34 |
| nr EAN | 5706021168280 |

| Średnica [mm] | 57 |
| nr EAN | 5706021182378 |

| Średnica [mm] | 34 |
| nr EAN | 5706021184945 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica [mm] | 57 |
| nr EAN | 8430320054018 |

| Średnica [mm] | 43 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| System hamulcowy | KASCO |
| nr EAN | 8430320102238 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 34 |
| nr EAN | 8430320112428 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica [mm] | 57 |
| Zestaw pełny | |
| System hamulcowy | DAC |
| nr EAN | 8430320134505 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 34 |
| System hamulcowy | MAN |
| Zestaw pełny | |
| nr EAN | 8430320139791 |

| Średnica [mm] | 43 |
| System hamulcowy | KAS |
| Zestaw pełny | |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 8430320205649 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| System hamulcowy | MAN |
| Średnica [mm] | 57 |
| nr EAN | 8430320206295 |

| Ograniczenia producenta | MANDO |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
| Materiał | Żeliwo |
| Średnica [mm] | 34 |
| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| parzyste numery artykułów | BHQ325E |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 3322938191887 |

| Ograniczenia producenta | MANDO |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
| Materiał | Żeliwo |
| Średnica [mm] | 34 |
| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| parzyste numery artykułów | BHQ324E |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 3322938191894 |

| Ograniczenia producenta | AKEBONO |
| Ograniczenia producenta | MANDO |
| Długość trzpienia [mm] | 72 |
| nr EAN | 3322938435653 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025