
| Długość [mm] | 914 |
| Ilość zębów | 96 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| z rolkami | 1 |
| nr EAN | 4047025516631 |

| Ilość zębów | 96 |
| Długość [mm] | 914 |
| Szerokość [mm] | 17,3 |
| Podziałka zębów [mm] | 9,525 |
| Liczba rolek kierunkowych | 1 |
| nr EAN | 4047025477314 |

| Długość [mm] | 914 |
| Ilość zębów | 96 |
| Szerokość [mm] | 17,3 |
| Podziałka zębów [mm] | 9,525 |
| z rolkami | 1 |
| nr EAN | 4047025516617 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7 |
| Ciężar [kg] | 0,55 |
| Ilość zębów | 96 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| nr EAN | 4010858548209 |

| Długość opakowania [cm] | 28 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 24 |
| Ilość zębów | 96 |
| Ciężar [kg] | 1,62 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| nr EAN | 4010858799915 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7 |
| Ciężar [kg] | 0,52 |
| Ilość zębów | 96 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| nr EAN | 4010858577896 |

| Długość opakowania [cm] | 28 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 24 |
| Ilość zębów | 96 |
| Ciężar [kg] | 1,826 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| nr EAN | 4010858004132 |

| nr EAN | 8021787534832 |

| nr EAN | 8021787983166 |

| nr EAN | 8021787054583 |

| nr EAN | 8021787204735 |

| Ilość zębów | 96 |
| Szerokość [mm] | 17,3 |
| Liczba pasków | 1 |
| Ciężar [kg] | 0,98 |
| dla numeru artykułu | R236 |
| nr EAN | 8430632000901 |

| Ilość zębów | 96 |
| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Liczba pasków | 1 |
| dla numeru artykułu | KD066/KD116 |

| Szerokość [mm] | 17,3 |
| Ilość zębów | 96 |
| Ciężar [kg] | 1,310 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| dla numeru OE | 13 0C 174 80R |
| nr EAN | 4027816376408 |

| Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
| nr EAN | 5414465978142 |

| Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| nr EAN | 5414465981296 |

| nr EAN | 5414465102035 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| nr EAN | 5414465449079 |

| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
| Szerokość 1 [mm] | 17 |
| Liczba zębów 1 | 96 |
| nr EAN | 8032747132340 |

| Liczba pasków | 1 |
| z rolkami | 2 |
| Szerokość [mm] | 27 |
| Ilość zębów | 132 |
| nr EAN | 4250093480470 |

| Liczba pasków | 1 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| Ilość zębów | 96 |
| z rolkami | 1 |
| nr EAN | 4250093480500 |

| Liczba zębów 1 | 96 |
| Szerokość 1 [mm] | 17,00 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108599612 |

| Liczba zębów 1 | 96 |
| Szerokość 1 [mm] | 17,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108560285 |

| Liczba zębów 1 | 96 |
| Szerokość 1 [mm] | 17,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108942975 |

| Liczba zębów 1 | 96 |
| Szerokość 1 [mm] | 17,00 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108944856 |

| nr EAN | 8001063888170 |

| Ilość zębów | 96 |
| Urządzenia napędzane | agregat napędzany: wałek rozrządu |
| Szerokość [mm] | 17 |
| nr EAN | 4031185056489 |


| Ilość zębów | 96 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 17 |
| nr EAN | 7316573401933 |

| Ilość zębów | 96 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 17 |
| nr EAN | 7316574061327 |

| Ilość zębów | 96 |
| Szerokość pasa [mm] | 17 |
| nr EAN | 7316575629908 |

| Ilość zębów | 96 |
| Szerokość pasa [mm] | 17 |
| nr EAN | 7316575839277 |

| Liczba zębów 1 | 96 |
| Liczba pasków | 1 |
| Liczba rolek kierunkowych | 1 |
| Masa [g] | 490 |
| Szerokość 1 [mm] | 17 |
| nr EAN | 3413520524388 |

| Liczba zębów 1 | 96 |
| Liczba pasków | 1 |
| Liczba rolek kierunkowych | 1 |
| Masa [g] | 1740 |
| Szerokość 1 [mm] | 17,3 |
| nr EAN | 3413521385872 |

| Szerokość [mm] | 17,3 |
| Ilość zębów | 96 |
| Ciężar [kg] | 1,310 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4044688654120 |
Zestaw rozrządu.
Rozrząd pojazdu samochodowego steruje otwarciem zaworów w slnikach benzynowych i diesla. Obecnie rozrządy różnią się materiałem z jakiego zrobiony jest transmiter obrotów z wału korbowego na wałek rozrządu. Może być nim zębaty pasek rozrządu ze specjalnej gumy wzmocnionej wewnętrznym kordem, mówimy wówczas o napędzie paskowym. Może być nim też metalowy łańcuch, mówimy wówczas o napędzie łańuchowym.
Jakie są różnice pomiędzy rozrządem paskowym i łańcuchowym ?
Oprócz wymienionej wyżej różnicy w materialne elementu przenoszącego napęd, występują istotne różnice w elementach składowych poszczególnych zestawów rozrządu. W przypadku rozrządu z napędem paskowym, zazwyczaj w takich zestawach oprócz paska rozrządu znajdują się także rolki napinające i rolki prowadzące paska rozrządu. W przypadku gdy w napinaniu paska rozrządu bierze udział także pompa wodna, to również ona jest składnikiem takiego zestawu rozrządu. W niektórych konstrukcjach rozrządu występują specjalne tłumiki drgań paska rozrządu. W rozbudowanych zestawach rozrządu także one mogą występować jako ich składnik.
Jak często należy wymieniać zestaw rozrządu ?
Wszystko zależy od tego czy jest to pierwsza wymiana, czy wymiany następne. Termin pierwszej wymiany określają producenci auta i zazwyczaj wynosi on od 90 do 120 tysięcy kilometrów, chociaż są wyjątki jak silnik 1,6 HDI w autach Citroen i Peugeot, którego wymiana przewidziana jest przez producenta co 200 tyś. km. W przypadku następnych wymian zaleca się nie przekraczać 70 - 80 tyś kilometrów pomiędzy nimi. I wcale nie chodzi tu o to, że wymieniany jako następny zestaw rozrządu jest gorszej jakości, tylko o wpływ zużycia silnika na jego pracę, a tym samym na obciążenia jakimi jest poddawany nowy rozrząd.
Dlaczego wymiana zestawu rozrządu jest taka ważna ?
Usterka, która może wystąpić na skutek zerwania paska rozrządu lub uszkodzenia którejś z rolek lub współpracującej pompy wody stanowi jedną z poważniejszych awarii silnika. Pozostawienie w otwartej pozycji niektórych zaworów może spododować ich zniszczenie przez poruszajacy się tłok. Zniszczeniu ulega zazwyczaj sam tłok oraz cylinder silnika. Naprawa takich uszkodzeń jest niezwykle kosztowna i może kończyć się koniecznością wymiany silnika na nowy. W toku eksploatacji normalnej zużyciu ulegają zarówno rolki jak i sam pasek, który z wiekiem najzwyczajniej w świecie zaczyna parcieć i tracić swoje wlaściwości. Dlatego zdecydowanie nie należy przekraczać dopuszczalnych zakresów pracy zestawu rozrządu.
Właściciele samochodów szukający nowego zestawu rozrządu do swojego auta znajdą je w ofercie sklepu motoryzacyjnego e-autoparts.pl. E-autoparts.pl zapewnia szeroką dostępność zestawów rozrządu do wielu popularnych marek samochodów. Kupić tu można w atrakcyjnych cenach rozrządy INA, SKF, Contitech, Febi, Bosch, Gates.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025