Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » sprzęgło Peugeot 3008 I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (0U_) » zestaw sprzęgła Peugeot 3008 I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (0U_)

zestaw sprzęgła do PEUGEOT 3008 I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (0U_)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 3008 I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (0U_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 240
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4005108806635
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
Liczba otworów do mocowania 6
nr EAN 4005108837486
Średnica [mm] 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4005108943507
Średnica [mm] 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4014870175566
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
Liczba otworów do mocowania 6
nr EAN 4014870168742
Średnica [mm] 240
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4014870213282
Średnica [mm] 240
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4014870214364
Średnica [mm] 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4014870214845
Średnica [mm] 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4014870594114
Średnica [mm] 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4014870594152
Średnica [mm] 240
Ilość zębów 26
alternatywny zestaw naprawczy 3000 970 077
Czynnik wypełniający Płyn hamulcowy
nr EAN 4013872861415
Średnica [mm] 240
Ilość zębów 26
dostępne tylko w zestawie 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska oporowego
nr EAN 4013872966196
Średnica [mm] 240
Ilość zębów 26
Sposób montażu niemontowane wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwumasowym kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami koła zamachowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
nr EAN 4059923020028
cena brutto:
657.00 zł
 Kup
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 235
Siła wyrzutu [N] 6700
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 235
Ilość zębów 26
Profil piasty 20,05 x 21,56
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wysprzęglika centralnego
Rodzaj sterowania Sterowanie przełączaniem ciśnienia
Ciężar [kg] 5,46
nr EAN 3276428281186
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Liczba otworów do mocowania 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Moment dokręcenia [Nm] 30
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Siła wyrzutu [N] 6700
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śruby zabezpieczającej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 235
Ilość zębów 26
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
otwór Ø [mm] 24
Materiał Tworzywo sztuczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
Sposób montażu spięty
Ciężar [kg] 19,11
nr EAN 3276428373942
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Liczba otworów do mocowania 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Siła wyrzutu [N] 6700
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 235
Ilość zębów 26
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
otwór Ø [mm] 24
Ciężar [kg] 18,47
nr EAN 3276428375229
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw sprzęgła

Informacje o częściach samochodowych: sprzęgło

sprzęgła najtaniej w e-autoparts.pl

Sprzęgło samochodowe jest elementem pojazdu odpowiedzialnym za przeniesienie momentu obrotowego wału korbowego silnika na wałek skrzyni biegów. Jest to jeden z bardziej eksploatowanych podzespołów współczesnego samochodu. Wzrastające moce silników wymuszają na konstruktorach sprzęgieł samochodowych stałe ulepszanie ich konstrukcji. W skład typowego sprzęgła wchodzą takie elementy, jak: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa i łożysko wysprzęglające.

W zależności od sposobu wykonania, można wyodręgnić dwa główne typy sprzęgieł: ze sprężynami w tarczy sprzęgłowej i o sztywnej tarczy sprzęgłowej. Sposób wysprzęglania sprzęgła może być mechaniczny, za pomocą linki sprzęgła, oraz hydrauliczny, za pomocą pompy sprzęgła i siłownika hydraulicznego sprzęgła. W nowoczesnych sprzęgłach, siłownik sprzęgła i łożysko sprzęgłowe występuje jako jedna część o nazwie hydrauliczne łożysko wyciskowe. Podczas wymiany sprzęgła zaleca się również wymianę hydraulicznego łożyska wyciskowego.
Podstawą takiego zalecenia jest to, że zużycie sprzęgła uprawdopodobnia również zużycie hydraulicznego łożyska wyciskowego. Sama wymiana sprzęgła jest operacją dosyć kosztowną ze względu na pracochłonność i pozorna oszczędność w postaci ominięcia jednoczesnej wymiany hydraulicznego łożyska wyciskowego może skończyć się koniecznością jego rychłej wymiany z poniesieniem całości kosztów robocizny jeszcze raz.

Jakie są typowe objawy uszkodzenia sprzęgła?

 

Zużywanie się elementów ciernych oraz sprężyn i łożysk sprawia, że sprzęgło stopniowo traci swoją funkcję łączenia i rozłączania silnika ze skrzynią biegów. Objawy zbliżającej się awarii można łatwo przeoczyć, dlatego ważna jest obserwacja i szybka reakcja. Poniżej znajdziesz najczęstsze symptomy wskazujące, że sprzęgło jest zużyte lub uszkodzone:

  • Ślizganie się sprzęgła i brak przyspieszenia – jednym z pierwszych sygnałów jest sytuacja, gdy po wbiciu biegu i dodaniu gazu obroty silnika rosną, ale samochód nie przyspiesza. Efekt ten jest szczególnie widoczny przy ruszaniu pod obciążeniem lub na wysokich biegach. Powodem jest zużyta okładzina tarczy lub zanieczyszczone okładziny (np. olejem).

  • Wysokie branie sprzęgła – jeżeli auto rusza dopiero wtedy, gdy pedał sprzęgła jest prawie całkowicie puszczony, oznacza to, że mechanizm cierny jest wyeksploatowany i tarcza ślizga się między kołem zamachowym a dociskiem. Właściwe sprzęgło powinno „brać” w połowie skoku pedału.

  • Twardy lub zbyt miękki pedał sprzęgła – zwiększona siła potrzebna do wciśnięcia pedału świadczy o wypracowaniu powierzchni styku sprężyny talerzowej i łożyska oporowego. Zbyt „miękki” pedał może z kolei świadczyć o problemach hydraulicznych, np. nieszczelności wysprzęglika.

  • Nieprzyjemny zapach spalenizny – charakterystyczny swąd przypominający palący się papier lub gumę wskazuje na przegrzewanie i spalanie okładzin ciernych. W skrajnych przypadkach spod maski może wydobywać się dym. Często towarzyszy temu „ślizganie się” sprzęgła.

  • Szumy lub niepokojące dźwięki z okolic skrzyni biegów – głośna praca po wciśnięciu lub puszczeniu pedału sprzęgła może oznaczać uszkodzone łożysko oporowe. Jeśli szumy zanikają po wciśnięciu pedału, często świadczy to właśnie o awarii łożyska.

  • Szarpanie i drgania podczas ruszania – uczucie szarpnięcia jest wynikiem zużycia tłumików drgań skrętnych w tarczy sprzęgła. Ostra, dynamiczna jazda i częste ruszanie pod obciążeniem przyspieszają ten proces.

  • Problemy ze zmianą biegów – trudności z wbiciem pierwszego lub wstecznego biegu na postoju albo całkowity brak możliwości włączenia biegu są sygnałami poważnego uszkodzenia tłumików sprężyn w tarczy lub pęknięcia sprężyny talerzowej docisku. W efekcie nie ma możliwości rozłączenia napędu.

  • Drgania lub miękki pedał w automatycznej skrzyni (DCT/DSG) – w automatach zużyty konwerter lub tarcze sprzęgłowe objawiają się utratą mocy, „ciągnięciem” przekładni i falowaniem obrotów.

Wystąpienie wymienionych objawów wymaga pilnej diagnostyki. Kontynuowanie jazdy na zużytym sprzęgle prowadzi nie tylko do całkowitego unieruchomienia pojazdu, ale także do uszkodzenia koła zamachowego, skrzyni biegów i innych elementów układu przeniesienia napędu. Mechanicy zalecają wymianę kompletu (tarcza, docisk i łożysko), ponieważ wymiana pojedynczego elementu często powoduje szybkie pojawienie się kolejnych usterek.

Aby wydłużyć żywotność sprzęgła, unikaj jazdy na półsprzęgle, gwałtownego ruszania, trzymania nogi na pedale sprzęgła w czasie jazdy i częstego holowania; stosuj się do zalecanych przebiegów wymiany (zwykle 100–350 tys. km w zależności od stylu jazdy) i reaguj na pierwsze symptomy.

Do światowych liderów w produkcji sprzęgieł należą z pewnościa firmy Sachs i Luk. Sprzęgła Sachs są niezwykle cenione przez fachowców z branży motoryzacyjnej. Również sprzęgła LUK mają swoich zwolenników. Oprócz tych dwóch marek, można spotkać sprzęgła Valeo, sprzęgła Quinton, sprzęgła Exedy,

sprzęgło Sachs sprzęgło LUK
sprzęgło Kager sprzęglo Valeo
sprzęgło Exide sprzęgło Aisin
sprzęgło Mecarm sprzęgło KM Germany
sprzęgło Maxgear sprzęgło Quinton

informacje dodatkowe: