Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » sprzęgło Volkswagen VENTO (1H2) » zestaw sprzęgła Volkswagen VENTO (1H2)

zestaw sprzęgła do VOLKSWAGEN VENTO (1H2)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN VENTO (1H2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 227,0
Ilość zębów 21
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Ciężar [kg] 4,491
dla numeru OE 16 112 711 80
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063299601
średnica zewnętrzna [mm] 236,0
Ilość zębów 21
wieloczęściowy czteroczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Ciężar [kg] 19,537
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063299670
Średnica [mm] 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
nr EAN 5901779813608
Średnica [mm] 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
nr EAN 4005108176103
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Liczba otworów do mocowania 8
nr EAN 4005108569660
Średnica [mm] 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z siłownikiem sprzęgła
nr EAN 4005108830418
cena brutto:
230.00 zł
 Kup
SPRZĘGŁO KPL. 225MM PEUGEOT 406/806 2,0HDI 110 99-02/CITROEN C5/C8 2,0HDI 80KW 01
cena brutto:
888.00 zł
 Kup
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Ciężar brutto [kg] 19,65
Wyposażenie sprzęgła with flywheel
dla głębokości koła zamachowego [mm] 13
Wyposażenie sprzęgła clutch pressure plat
średnica zewnętrzna [mm] 228,6
Wyposażenie sprzęgła With clutch plate
Wyposażenie sprzęgła Teeth Quant.: 21
Wyposażenie sprzęgła with releaser
Ciężar netto [g] 18800
nr EAN 5902048926371
cena brutto:
476.00 zł
 Kup
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 226
Siła wyrzutu [N] 5700
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 225
Ilość zębów 21
Profil piasty 23,9 x 21,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Rodzaj sterowania Uruchamianie cięgnem
dla głębokości koła zamachowego [mm] 13
Ciężar [kg] 4,23
nr EAN 3276428263236
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
dla głębokości koła zamachowego [mm] 13
Moment dokręcenia [Nm] 60
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 228,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 228,6
Ilość zębów 21
Profil piasty 24,147 x 21,379
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Ciężar [kg] 20,09
nr EAN 3276428350011
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Siła wyrzutu [N] 5700
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zestawu śruby zabezpieczającej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 225
Ilość zębów 21
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Ciężar [kg] 17
nr EAN 3276428370453
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw sprzęgła

Informacje o częściach samochodowych: sprzęgło

sprzęgła najtaniej w e-autoparts.pl

Sprzęgło samochodowe jest elementem pojazdu odpowiedzialnym za przeniesienie momentu obrotowego wału korbowego silnika na wałek skrzyni biegów. Jest to jeden z bardziej eksploatowanych podzespołów współczesnego samochodu. Wzrastające moce silników wymuszają na konstruktorach sprzęgieł samochodowych stałe ulepszanie ich konstrukcji. W skład typowego sprzęgła wchodzą takie elementy, jak: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa i łożysko wysprzęglające.

W zależności od sposobu wykonania, można wyodręgnić dwa główne typy sprzęgieł: ze sprężynami w tarczy sprzęgłowej i o sztywnej tarczy sprzęgłowej. Sposób wysprzęglania sprzęgła może być mechaniczny, za pomocą linki sprzęgła, oraz hydrauliczny, za pomocą pompy sprzęgła i siłownika hydraulicznego sprzęgła. W nowoczesnych sprzęgłach, siłownik sprzęgła i łożysko sprzęgłowe występuje jako jedna część o nazwie hydrauliczne łożysko wyciskowe. Podczas wymiany sprzęgła zaleca się również wymianę hydraulicznego łożyska wyciskowego.
Podstawą takiego zalecenia jest to, że zużycie sprzęgła uprawdopodobnia również zużycie hydraulicznego łożyska wyciskowego. Sama wymiana sprzęgła jest operacją dosyć kosztowną ze względu na pracochłonność i pozorna oszczędność w postaci ominięcia jednoczesnej wymiany hydraulicznego łożyska wyciskowego może skończyć się koniecznością jego rychłej wymiany z poniesieniem całości kosztów robocizny jeszcze raz.

Jakie są typowe objawy uszkodzenia sprzęgła?

 

Zużywanie się elementów ciernych oraz sprężyn i łożysk sprawia, że sprzęgło stopniowo traci swoją funkcję łączenia i rozłączania silnika ze skrzynią biegów. Objawy zbliżającej się awarii można łatwo przeoczyć, dlatego ważna jest obserwacja i szybka reakcja. Poniżej znajdziesz najczęstsze symptomy wskazujące, że sprzęgło jest zużyte lub uszkodzone:

  • Ślizganie się sprzęgła i brak przyspieszenia – jednym z pierwszych sygnałów jest sytuacja, gdy po wbiciu biegu i dodaniu gazu obroty silnika rosną, ale samochód nie przyspiesza. Efekt ten jest szczególnie widoczny przy ruszaniu pod obciążeniem lub na wysokich biegach. Powodem jest zużyta okładzina tarczy lub zanieczyszczone okładziny (np. olejem).

  • Wysokie branie sprzęgła – jeżeli auto rusza dopiero wtedy, gdy pedał sprzęgła jest prawie całkowicie puszczony, oznacza to, że mechanizm cierny jest wyeksploatowany i tarcza ślizga się między kołem zamachowym a dociskiem. Właściwe sprzęgło powinno „brać” w połowie skoku pedału.

  • Twardy lub zbyt miękki pedał sprzęgła – zwiększona siła potrzebna do wciśnięcia pedału świadczy o wypracowaniu powierzchni styku sprężyny talerzowej i łożyska oporowego. Zbyt „miękki” pedał może z kolei świadczyć o problemach hydraulicznych, np. nieszczelności wysprzęglika.

  • Nieprzyjemny zapach spalenizny – charakterystyczny swąd przypominający palący się papier lub gumę wskazuje na przegrzewanie i spalanie okładzin ciernych. W skrajnych przypadkach spod maski może wydobywać się dym. Często towarzyszy temu „ślizganie się” sprzęgła.

  • Szumy lub niepokojące dźwięki z okolic skrzyni biegów – głośna praca po wciśnięciu lub puszczeniu pedału sprzęgła może oznaczać uszkodzone łożysko oporowe. Jeśli szumy zanikają po wciśnięciu pedału, często świadczy to właśnie o awarii łożyska.

  • Szarpanie i drgania podczas ruszania – uczucie szarpnięcia jest wynikiem zużycia tłumików drgań skrętnych w tarczy sprzęgła. Ostra, dynamiczna jazda i częste ruszanie pod obciążeniem przyspieszają ten proces.

  • Problemy ze zmianą biegów – trudności z wbiciem pierwszego lub wstecznego biegu na postoju albo całkowity brak możliwości włączenia biegu są sygnałami poważnego uszkodzenia tłumików sprężyn w tarczy lub pęknięcia sprężyny talerzowej docisku. W efekcie nie ma możliwości rozłączenia napędu.

  • Drgania lub miękki pedał w automatycznej skrzyni (DCT/DSG) – w automatach zużyty konwerter lub tarcze sprzęgłowe objawiają się utratą mocy, „ciągnięciem” przekładni i falowaniem obrotów.

Wystąpienie wymienionych objawów wymaga pilnej diagnostyki. Kontynuowanie jazdy na zużytym sprzęgle prowadzi nie tylko do całkowitego unieruchomienia pojazdu, ale także do uszkodzenia koła zamachowego, skrzyni biegów i innych elementów układu przeniesienia napędu. Mechanicy zalecają wymianę kompletu (tarcza, docisk i łożysko), ponieważ wymiana pojedynczego elementu często powoduje szybkie pojawienie się kolejnych usterek.

Aby wydłużyć żywotność sprzęgła, unikaj jazdy na półsprzęgle, gwałtownego ruszania, trzymania nogi na pedale sprzęgła w czasie jazdy i częstego holowania; stosuj się do zalecanych przebiegów wymiany (zwykle 100–350 tys. km w zależności od stylu jazdy) i reaguj na pierwsze symptomy.

Do światowych liderów w produkcji sprzęgieł należą z pewnościa firmy Sachs i Luk. Sprzęgła Sachs są niezwykle cenione przez fachowców z branży motoryzacyjnej. Również sprzęgła LUK mają swoich zwolenników. Oprócz tych dwóch marek, można spotkać sprzęgła Valeo, sprzęgła Quinton, sprzęgła Exedy,

sprzęgło Sachs sprzęgło LUK
sprzęgło Kager sprzęglo Valeo
sprzęgło Exide sprzęgło Aisin
sprzęgło Mecarm sprzęgło KM Germany
sprzęgło Maxgear sprzęgło Quinton

informacje dodatkowe: