Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » sprzęgło Volvo XC60 I VAN (156) » zestaw sprzęgła Volvo XC60 I VAN (156)

zestaw sprzęgła do VOLVO XC60 I VAN (156)

wybierz typ samochodu VOLVO XC60 I VAN (156):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 228,0
Ilość zębów 23
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Ciężar [kg] 5,091
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063302967
średnica zewnętrzna [mm] 229,0
Ilość zębów 23
wieloczęściowy czteroczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Ciężar [kg] 16,154
dla numeru OE 038 105 266 AN S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063302998
średnica zewnętrzna [mm] 230,0
Ilość zębów 23
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Ciężar [kg] 5,880
dla numeru OE 028 105 266 A#SP04
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746012014
średnica zewnętrzna [mm] 241,0
Ilość zębów 23
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Ciężar [kg] 6,072
dla numeru OE 06C 198 141 AX
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746000578
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia) 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Maks. kąt przyłożenia [stopień] 18
maks. luz pochylenia [mm] 1,6
nr EAN 5908242690810
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
Maks. kąt przyłożenia [stopień] 17
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia) 7
maks. luz pochylenia [mm] 1,6
Średnica [mm] 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4005108223029
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
Liczba otworów do mocowania 6
nr EAN 4005108568632
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Liczba otworów do mocowania 6
nr EAN 4005108568656
Średnica [mm] 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
nr EAN 4005108604972
Średnica [mm] 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z siłownikiem sprzęgła
nr EAN 4005108950475
cena brutto:
888.00 zł
 Kup
Wyposażenie sprzęgła with flywheel
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Wyposażenie sprzęgła clutch pressure plat
Wyposażenie sprzęgła with clutch plate
średnica zewnętrzna [mm] 240
Specyfikacja Teeth Quant.: 23
Wyposażenie sprzęgła with releaser
Ciężar brutto [kg] 17,610
Ciężar netto [g] 17660
nr EAN 5902048926272
cena brutto:
587.01 zł
 Kup
Średnica [mm] 228
Ilość zębów 23
Pojedyncze części, patrz: lista części 
nr EAN 4013872194032
Średnica [mm] 240
Profil piasty 21,8x24,28-23N
Ilość zębów 23
zastosowanie tylko w zestawie 
dostępne tylko w zestawie 
nr EAN 4013872366392
Średnica [mm] 228
Ilość zębów 23
Sposób montażu niemontowane wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwumasowym kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami koła zamachowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
nr EAN 4013872779666
Średnica [mm] 240
Ilość zębów 23
Sposób montażu niemontowane wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwumasowym kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami koła zamachowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
nr EAN 4013872852819
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Moment dokręcenia [Nm] 60
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 228,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 228,6
Ilość zębów 23
Profil piasty 24,2 x 21,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Ciężar [kg] 16,85
nr EAN 3276428350127
cena brutto:
564.00 zł
 Kup
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 228
Siła wyrzutu [N] 7200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 230
Ilość zębów 23
Profil piasty 24,2 x 21,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Rodzaj sterowania Sterowanie przełączaniem ciśnienia
Ciężar [kg] 4,67
nr EAN 3276428266411
cena brutto:
760.00 zł
 Kup
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 240
Siła wyrzutu [N] 6200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 240
Ilość zębów 23
Profil piasty 24,3 x 21,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Rodzaj sterowania Sterowanie przełączaniem ciśnienia
Ciężar [kg] 6,5
nr EAN 3276428266428
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Moment dokręcenia [Nm] 60
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 240
Ilość zębów 23
Profil piasty 24,3 x 21,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Ciężar [kg] 18,47
nr EAN 3276428350264
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Liczba otworów do mocowania 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Siła wyrzutu [N] 6200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 240
Ilość zębów 23
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Ciężar [kg] 18,04
nr EAN 3276428370194
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw sprzęgła

Informacje o częściach samochodowych: sprzęgło

sprzęgła najtaniej w e-autoparts.pl

Sprzęgło samochodowe jest elementem pojazdu odpowiedzialnym za przeniesienie momentu obrotowego wału korbowego silnika na wałek skrzyni biegów. Jest to jeden z bardziej eksploatowanych podzespołów współczesnego samochodu. Wzrastające moce silników wymuszają na konstruktorach sprzęgieł samochodowych stałe ulepszanie ich konstrukcji. W skład typowego sprzęgła wchodzą takie elementy, jak: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa i łożysko wysprzęglające.

W zależności od sposobu wykonania, można wyodręgnić dwa główne typy sprzęgieł: ze sprężynami w tarczy sprzęgłowej i o sztywnej tarczy sprzęgłowej. Sposób wysprzęglania sprzęgła może być mechaniczny, za pomocą linki sprzęgła, oraz hydrauliczny, za pomocą pompy sprzęgła i siłownika hydraulicznego sprzęgła. W nowoczesnych sprzęgłach, siłownik sprzęgła i łożysko sprzęgłowe występuje jako jedna część o nazwie hydrauliczne łożysko wyciskowe. Podczas wymiany sprzęgła zaleca się również wymianę hydraulicznego łożyska wyciskowego.
Podstawą takiego zalecenia jest to, że zużycie sprzęgła uprawdopodobnia również zużycie hydraulicznego łożyska wyciskowego. Sama wymiana sprzęgła jest operacją dosyć kosztowną ze względu na pracochłonność i pozorna oszczędność w postaci ominięcia jednoczesnej wymiany hydraulicznego łożyska wyciskowego może skończyć się koniecznością jego rychłej wymiany z poniesieniem całości kosztów robocizny jeszcze raz.

Jakie są typowe objawy uszkodzenia sprzęgła?

 

Zużywanie się elementów ciernych oraz sprężyn i łożysk sprawia, że sprzęgło stopniowo traci swoją funkcję łączenia i rozłączania silnika ze skrzynią biegów. Objawy zbliżającej się awarii można łatwo przeoczyć, dlatego ważna jest obserwacja i szybka reakcja. Poniżej znajdziesz najczęstsze symptomy wskazujące, że sprzęgło jest zużyte lub uszkodzone:

  • Ślizganie się sprzęgła i brak przyspieszenia – jednym z pierwszych sygnałów jest sytuacja, gdy po wbiciu biegu i dodaniu gazu obroty silnika rosną, ale samochód nie przyspiesza. Efekt ten jest szczególnie widoczny przy ruszaniu pod obciążeniem lub na wysokich biegach. Powodem jest zużyta okładzina tarczy lub zanieczyszczone okładziny (np. olejem).

  • Wysokie branie sprzęgła – jeżeli auto rusza dopiero wtedy, gdy pedał sprzęgła jest prawie całkowicie puszczony, oznacza to, że mechanizm cierny jest wyeksploatowany i tarcza ślizga się między kołem zamachowym a dociskiem. Właściwe sprzęgło powinno „brać” w połowie skoku pedału.

  • Twardy lub zbyt miękki pedał sprzęgła – zwiększona siła potrzebna do wciśnięcia pedału świadczy o wypracowaniu powierzchni styku sprężyny talerzowej i łożyska oporowego. Zbyt „miękki” pedał może z kolei świadczyć o problemach hydraulicznych, np. nieszczelności wysprzęglika.

  • Nieprzyjemny zapach spalenizny – charakterystyczny swąd przypominający palący się papier lub gumę wskazuje na przegrzewanie i spalanie okładzin ciernych. W skrajnych przypadkach spod maski może wydobywać się dym. Często towarzyszy temu „ślizganie się” sprzęgła.

  • Szumy lub niepokojące dźwięki z okolic skrzyni biegów – głośna praca po wciśnięciu lub puszczeniu pedału sprzęgła może oznaczać uszkodzone łożysko oporowe. Jeśli szumy zanikają po wciśnięciu pedału, często świadczy to właśnie o awarii łożyska.

  • Szarpanie i drgania podczas ruszania – uczucie szarpnięcia jest wynikiem zużycia tłumików drgań skrętnych w tarczy sprzęgła. Ostra, dynamiczna jazda i częste ruszanie pod obciążeniem przyspieszają ten proces.

  • Problemy ze zmianą biegów – trudności z wbiciem pierwszego lub wstecznego biegu na postoju albo całkowity brak możliwości włączenia biegu są sygnałami poważnego uszkodzenia tłumików sprężyn w tarczy lub pęknięcia sprężyny talerzowej docisku. W efekcie nie ma możliwości rozłączenia napędu.

  • Drgania lub miękki pedał w automatycznej skrzyni (DCT/DSG) – w automatach zużyty konwerter lub tarcze sprzęgłowe objawiają się utratą mocy, „ciągnięciem” przekładni i falowaniem obrotów.

Wystąpienie wymienionych objawów wymaga pilnej diagnostyki. Kontynuowanie jazdy na zużytym sprzęgle prowadzi nie tylko do całkowitego unieruchomienia pojazdu, ale także do uszkodzenia koła zamachowego, skrzyni biegów i innych elementów układu przeniesienia napędu. Mechanicy zalecają wymianę kompletu (tarcza, docisk i łożysko), ponieważ wymiana pojedynczego elementu często powoduje szybkie pojawienie się kolejnych usterek.

Aby wydłużyć żywotność sprzęgła, unikaj jazdy na półsprzęgle, gwałtownego ruszania, trzymania nogi na pedale sprzęgła w czasie jazdy i częstego holowania; stosuj się do zalecanych przebiegów wymiany (zwykle 100–350 tys. km w zależności od stylu jazdy) i reaguj na pierwsze symptomy.

Do światowych liderów w produkcji sprzęgieł należą z pewnościa firmy Sachs i Luk. Sprzęgła Sachs są niezwykle cenione przez fachowców z branży motoryzacyjnej. Również sprzęgła LUK mają swoich zwolenników. Oprócz tych dwóch marek, można spotkać sprzęgła Valeo, sprzęgła Quinton, sprzęgła Exedy,

sprzęgło Sachs sprzęgło LUK
sprzęgło Kager sprzęglo Valeo
sprzęgło Exide sprzęgło Aisin
sprzęgło Mecarm sprzęgło KM Germany
sprzęgło Maxgear sprzęgło Quinton

informacje dodatkowe: