Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Opel COMBO Furgon/minivan 1.3 CDTI 16V (2005.08-???) 69km » 8EL 012 426-371 hella
wybrany samochód: 
Opel Combo Furgon/minivan 1.3 Cdti 16v (2005.08-???) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 426-371 HELLA

8EL 012 426-371 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-371
Alternator 8EL 012 426-371
8EL 012 426-371
709.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:1 szt. wysyłka Środa
:1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1773IR

numer części:

8EL 012 426-371

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]110
Koła pasowez kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm]49
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300499353
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-371 HELLA

Alternator (14V, 110A) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), 5 (E60), X1 (E84), X3 (E83), Z4 (E85) 1.6/1.8/2.0 12.00-06.15
numery OEM:
BMW      12 31 7 521 382
BMW      12 31 7 521 383
BMW      12 31 7 521 488
BMW      12 31 7 521 489
BMW      12 31 7 532 964
BMW      12 31 7 532 968
BMW      7 521 382
BMW      7 521 383
BMW      7 521 488
BMW      7 521 489
BMW      7 532 964
BMW      7 532 968
zamienniki:
8EL 738 182-001
brak
HELLA
V20-13-35920
brak
VEMO
0 124 325 087
brak
BOSCH
0 124 325 116
brak
BOSCH
0 124 325 099
brak
BOSCH
437449
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-371 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.