Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Daihatsu HIJET Furgon (S85) 1.3 i 16V (1998.05-2005.10) 65km » FB 5PK1015 ina
wybrany samochód: 
Daihatsu Hijet Furgon (s85) 1.3 I 16v (1998.05-2005.10) 65km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1015 INA

FB 5PK1015 Pasek klinowy wielorowkowy INA
27.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:3 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

5PK1013, 5PK1014, 5PK1015, 5PK1016, 5PK1017

numer części:

FB 5PK1015

producent:

INA

Status produktu: Normalny
Ilość żeber5
Długość [mm]1015
nr EAN4014870122942
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1015 INA

numery OEM:
ALFA ROMEO      60807171
FORD      1028278
FORD      1303613
FORD      96FF-6C301-EA
FORD      96FF6C301EA
MAZDA      K805-15-908A
MAZDA      K805-15-908X
MAZDA      K80515908A
MAZDA      K80515908X
OPEL      90233194
RENAULT      50 00 670 728
RENAULT      5000670728
VAUXHALL      90233194
DACIA      50 00 670 728
DACIA      5000670728

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1015 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1015 INA:

Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.