Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Daewoo NOVUS V3T6F (2002-???) 340km » FB 5PK940 ina
wybrany samochód: 
Daewoo Novus V3t6f (2002-???) 340km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK940 INA

FB 5PK940 Pasek klinowy wielorowkowy INA

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

5PK937, 5PK938, 5PK939, 5PK940, 5PK941, 5PK942, 5PK943, 5PK944, 5PK945

numer części:

FB 5PK940

dostawca:

INA

Status produktu: Normalny
Ilość żeber5
Długość [mm]940
nr EAN4014870125622
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK940 INA

numery OEM:
FIAT      46403854
FIAT      46448693
FIAT      46462944
FIAT      46738444
FIAT      55192799
FIAT      60809160
FIAT      71739905
FIAT      774 9145
FIAT      7749145
FIAT      776 1147
FIAT      7761147
HONDA      31110-PD6-003
HONDA      31110-PD6-004
HONDA      31110PD6003
HONDA      31110PD6004
MITSUBISHI      MD349465
OPEL      13 40 637
OPEL      1340637
OPEL      63 40 656
OPEL      6340656
OPEL      91 17 590
OPEL      9117590
OPEL      93182264
VAUXHALL      13 40 637
VAUXHALL      1340637
VAUXHALL      63 40 656
VAUXHALL      6340656
VAUXHALL      91 17 590
VAUXHALL      9117590
VAUXHALL      93182264

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK940 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK940 INA:

Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.