Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Mercedes-benz KLASA C T-Model (S204) C 250 CDI 4-matic (204.282) (2010.04-2014.08) 204km » 7014058 kamoka
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa C T-model (s204) C 250 Cdi 4-matic (204.282) (2010.04-2014.08) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY ELASTYCZNY 4PK970 7014058 KAMOKA

7014058 PASEK WIELOROWKOWY ELASTYCZNY 4PK970 KAMOKA
16.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

7014058

producent:

KAMOKA

elastyczny
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 970
Szerokość [mm] 14
Ilość żeber 4
elastyczny
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 970
Szerokość [mm] 14
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY ELASTYCZNY 4PK970 7014058 KAMOKA

numery OEM:
VOLKSWAGEN      076260849A
VAG      076260849A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY ELASTYCZNY 4PK970 7014058 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.