Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mazda 323 C IV (BG) 1.3 (BG3S) (1989.09-1994.07) 67km » 7710137 kamoka
wybrany samochód: 
Mazda 323 C Iv (bg) 1.3 (bg3s) (1989.09-1994.07) 67km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) DACIA DOKKER 12-, DUSTER 7710137 KAMOKA

7710137 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) DACIA DOKKER 12-, DUSTER KAMOKA
kamoka 7710137
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) DACIA DOKKER 12-, DUSTER 7710137
7710137
42.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:3 szt. wysyłka Czwartek
:3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

7710137

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 83
z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 83

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) DACIA DOKKER 12-, DUSTER 7710137 KAMOKA

numery OEM:
NISSAN      11060-00QAJ
RENAULT      8200400553
RENAULT      8200558751
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) DACIA DOKKER 12-, DUSTER 7710137 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) DACIA DOKKER 12-, DUSTER 7710137 KAMOKA:

Adrian, Warszawa
2025-09-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.