Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » drążki kierownicze poprzeczne, pojedyncze części » drążek kierowniczy, końcówka drążka, pojedyncze części Mazda BT-50 pick-up (CD, UN) 2.5 MRZ-CD (UNY0W3) (2006.08-2013.06) 143km » 4230315 kraft automotive
wybrany samochód: 
Mazda Bt-50 Pick-up (cd, Un) 2.5 Mrz-cd (uny0w3) (2006.08-2013.06) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Łożyskowanie, drążek kierowniczy poprzeczny 4230315 KRAFT AUTOMOTIVE

4230315 Łożyskowanie, drążek kierowniczy poprzeczny KRAFT AUTOMOTIVE
16.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:6 szt.

    Ocena:
numer części:

4230315

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyzewnętrzny
Numer seryjny4230315
nr EAN5901159214667
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożyskowanie, drążek kierowniczy poprzeczny 4230315 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
AUDI      1K0 505 543 A
SEAT      1K0 505 543 A
SKODA      1K0 505 543 A
VOLKSWAGEN      1K0 505 543 A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Łożyskowanie, drążek kierowniczy poprzeczny 4230315 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.