Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat PUNTO Furgon/hatchback (188_) 1.9 D 60 (2000.02-2009.10) 60km » 88.2186 lauber
wybrany samochód: 
Fiat Punto Furgon/hatchback (188_) 1.9 D 60 (2000.02-2009.10) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Półoś napędowa/wał napędowy 88.2186 LAUBER

88.2186 Półoś napędowa/wał napędowy LAUBER
lauber 88.2186
Półoś napędowa/wał napędowy 88.2186
88.2186
lauber 88.2186 Półoś napędowa/wał napędowy
Półoś napędowa/wał napędowy 88.2186 lauber
515.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:1 szt.

    Ocena:
numer części:

88.2186

producent:

LAUBER

Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]793
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału26
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
Gwarancja2 lata gwarancji
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]793
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału26
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego
Gwarancja2 lata gwarancji

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Półoś napędowa/wał napędowy 88.2186 LAUBER

Koszt kaucji: 55.35 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Półoś napędowa przód L/P 793mm pasuje do: FORD TRANSIT 2.0D 08.00-05.06
numery OEM:
FORD      4166491
zamienniki:
25485
brak
SPIDAN

Zastosowanie Półoś napędowa/wał napędowy 88.2186 LAUBER w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.