Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TRANSIT V363 Furgon (FCD, FDD) 2.0 EcoBlue mHEV (2019.05-???) 130km » DS14049 lpr
wybrany samochód: 
Ford Transit V363 Furgon (fcd, Fdd) 2.0 Ecoblue Mhev (2019.05-???) 130km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS14049 LPR

DS14049 Wał napędowy LPR
265.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:2 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS14049

numer części:

DS14049

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 2 [mm]108
Ilość zębów, pierścień ABS45
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Wymiar gwintu14x1,5
Długość [mm]630
Średnica zewnętrzna 1 [mm]88
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału28
nr EAN8032928041508
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS14049 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      8D0407272AQ
VOLKSWAGEN      8D0407452AV
VOLKSWAGEN      8D0407452AX

Zastosowanie Wał napędowy DS14049 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.