Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Skoda KODIAQ I (NS6, NS7, NV7) 1.4 TSI 4x4 (2016.10-???) 150km » DS14080 lpr
wybrany samochód: 
Skoda Kodiaq I (ns6, Ns7, Nv7) 1.4 Tsi 4x4 (2016.10-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS14080 LPR

DS14080 Wał napędowy LPR
295.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS14080

numer części:

DS14080

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Średnica zewnętrzna 2 [mm]130
Ilość zębów, pierścień ABS45
Wymiar gwintu14x1,5
Długość [mm]617
Średnica zewnętrzna 1 [mm]88
nr EAN8032928041812
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS14080 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      8D0407272AN
VOLKSWAGEN      8D0407272BJ
VOLKSWAGEN      8D0407452BV
VOLKSWAGEN      8D0407452BX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS14080 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.