Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A5 kabriolet (F57, F5E) 40 TDI quattro (2017.03-2019.12) 190km » DS16156 lpr
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (f57, F5e) 40 Tdi Quattro (2017.03-2019.12) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS16156 LPR

DS16156 Wał napędowy LPR
273.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS16156

numer części:

DS16156

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Średnica zewnętrzna 2 [mm]76,5
Ilość zębów, pierścień ABS29
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Wymiar gwintu24x1,5
Długość [mm]585
Średnica zewnętrzna 1 [mm]90
nr EAN8032928045643
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS16156 LPR

numery OEM:
CITROËN      96085457
CITROËN      96171871
PEUGEOT      32727S
PEUGEOT      32727W
PEUGEOT      32729L
PEUGEOT      3272A5
PEUGEOT      3272A7
PEUGEOT      3272FP
PEUGEOT      3272Z7
PEUGEOT      3272Z8
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS16156 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.