Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen VENTO (1H2) 2.8 VR6 (1992.01-1998.09) 174km » DS38083 lpr
wybrany samochód: 
Volkswagen Vento (1h2) 2.8 Vr6 (1992.01-1998.09) 174km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS38083 LPR

DS38083 Wał napędowy LPR
269.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS38083

numer części:

DS38083

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]90
Średnica zewnętrzna 2 [mm]81
Ilość zębów, pierścień ABS29
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Wymiar gwintu24x1,5
Długość [mm]600
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
nr EAN8032928061315
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS38083 LPR

numery OEM:
PEUGEOT      32720F
PEUGEOT      32720G
PEUGEOT      327261
PEUGEOT      3272C9
PEUGEOT      3272E1

Zastosowanie Wał napędowy DS38083 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.