Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën C8 (EA_, EB_) 2.2 HDi (2002.07-???) 128km » DS51042 lpr
wybrany samochód: 
Citroën C8 (ea_, Eb_) 2.2 Hdi (2002.07-???) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS51042 LPR

DS51042 Wał napędowy LPR
230.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51042

numer części:

DS51042

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]550
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Wymiar gwintu20X1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
Średnica zewnętrzna 2 [mm]100
Średnica zewnętrzna 1 [mm]90
nr EAN8032928071697
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51042 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      1H0407271A
VOLKSWAGEN      1H0407271AX
VOLKSWAGEN      1H0407271K
VOLKSWAGEN      1H0407449AX
VOLKSWAGEN      3574072171PX
VOLKSWAGEN      357407271A
VOLKSWAGEN      357407271B
VOLKSWAGEN      357407271EX
VOLKSWAGEN      357407271G
VOLKSWAGEN      357407271GV
VOLKSWAGEN      357407271GX
VOLKSWAGEN      357407271H
VOLKSWAGEN      357407271HX
VOLKSWAGEN      357407271P
VOLKSWAGEN      357407271PV
VOLKSWAGEN      357407271PX
VOLKSWAGEN      357407271Q
VOLKSWAGEN      357407449AX

Zastosowanie Wał napędowy DS51042 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.