Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Saab 9-3 (YS3F, E79, D79, D75) 2.8 Turbo V6 (2005.03-2015.02) 250km » DS52231 lpr
wybrany samochód: 
Saab 9-3 (ys3f, E79, D79, D75) 2.8 Turbo V6 (2005.03-2015.02) 250km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52231 LPR

DS52231 Wał napędowy LPR
372.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:1 szt. wysyłka Czwartek
:1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52231

numer części:

DS52231

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]95
Średnica zewnętrzna 2 [mm]88,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Długość [mm]980
nr EAN8032928128803
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52231 LPR

numery OEM:
CITROËN      1497188080
CITROËN      1497188088
CITROËN      3273NP
CITROËN      3273NQ
CITROËN      71792561
FIAT      1497188080
FIAT      1497188088
FIAT      71792561
PEUGEOT      3273NP
PEUGEOT      3273NQ

Zastosowanie Wał napędowy DS52231 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.