Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Suzuki SWIFT III (MZ, EZ) 1.3 (RS413, ZC11S) (2005.02-???) 92km » DS52232 lpr
wybrany samochód: 
Suzuki Swift Iii (mz, Ez) 1.3 (rs413, Zc11s) (2005.02-???) 92km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52232 LPR

DS52232 Wał napędowy LPR
299.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:1 szt. wysyłka Czwartek
:1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52232

numer części:

DS52232

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]95
Średnica zewnętrzna 2 [mm]88,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Długość [mm]653
nr EAN8032928128810
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52232 LPR

numery OEM:
CITROËN      1497187080
CITROËN      1497187088
CITROËN      3272NP
CITROËN      3272NQ
CITROËN      71792564
FIAT      1497187080
FIAT      1497187088
FIAT      71792564
PEUGEOT      3272NP
PEUGEOT      3272NQ

Zastosowanie Wał napędowy DS52232 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.