Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Bmw 4 coupe (G22, G82) M440 d Mild-Hybrid xDrive (2021.03-???) 340km » DS52641 lpr
wybrany samochód: 
Bmw 4 Coupe (g22, G82) M440 D Mild-hybrid Xdrive (2021.03-???) 340km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52641 LPR

DS52641 Wał napędowy LPR
358.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:2 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

DS52641

numer części:

DS52641

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 2 [mm]118
Długość [mm]510
Średnica zewnętrzna 1 [mm]101,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Ilość zębów, pierścień ABS48
nr EAN8032928133197
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52641 LPR

numery OEM:
FORD      1449540
FORD      6M213B437AA
SEAT      6M213B437AA
SEAT      7M3407271G
SEAT      7M3407271S
SEAT      7M3407271SX
SEAT      7M3407271T
SEAT      7M3407271TX
SEAT      7M3407451DX
VOLKSWAGEN      7M3407271G
VOLKSWAGEN      7M3407271S
VOLKSWAGEN      7M3407271SX
VOLKSWAGEN      7M3407271T
VOLKSWAGEN      7M3407271TX
VOLKSWAGEN      7M3407451DX
zamienniki:

Zastosowanie Wał napędowy DS52641 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.