Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Hyundai SANTA FÉ I Furgon/SUV (SM) CRDi 4x4 (2003.08-2006.03) 125km » 302004190037 magneti marelli
wybrany samochód: 
Hyundai Santa Fé I Furgon/suv (sm) Crdi 4x4 (2003.08-2006.03) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190037 MAGNETI MARELLI

302004190037 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
301.01 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 27.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:7 szt.
:3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 7 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0037

numer części:

302004190037

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063719368
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190037 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 771mm pasuje do: CITROEN JUMPER I, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER 1.9D-2.8D 02.94-07.06
numery OEM:
CITROËN      1463105080
CITROËN      1495537080
CITROËN      32726K
CITROËN      3272CH
CITROËN      3272J0
CITROËN      3272J3
CITROËN      3272J4
FIAT      1463105080
PEUGEOT      1463105080
PEUGEOT      32726K
PEUGEOT      3272CH
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190037 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190037 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.