Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco DAILY III Furgon 35 S 13 V,35 C 13 V (1999.05-2007.07) 125km » 302004190091 magneti marelli
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iii Furgon 35 S 13 V,35 C 13 V (1999.05-2007.07) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190091 MAGNETI MARELLI

302004190091 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
267.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 28.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:2 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0091

numer części:

302004190091

dostawca:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063663470
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190091 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 706mm pasuje do: RENAULT LAGUNA I 1.6-2.0 11.93-03.01
numery OEM:
RENAULT      7700107765
RENAULT      7700110218
RENAULT      7700112315
RENAULT      7701352869
RENAULT      8200031134
RENAULT      8200031137
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190091 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190091 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.