Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel ASTRA G Kombi (T98) 2.2 DTI (F35) (2002.09-2004.07) 117km » 302004190158 magneti marelli
wybrany samochód: 
Opel Astra G Kombi (t98) 2.2 Dti (f35) (2002.09-2004.07) 117km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190158 MAGNETI MARELLI

267.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 28.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:2 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0158

numer części:

302004190158

dostawca:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8050947055382
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190158 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 681mm (dla pojazdów z ABS) pasuje do: DACIA LOGAN, LOGAN II, LOGAN MCV, LOGAN MCV II, SANDERO, SANDERO II, LADA LARGUS, RENAULT LOGAN I 1.0ALK-1.6LPG 09.05-
numery OEM:
DACIA      6001548658
DACIA      6001548659
DACIA      7711497479
DACIA      8200499304
DACIA      8200503358
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190158 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190158 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.