Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën BERLINGO Platforma / podwozie (B9) 1.6 HDi 90 16V (2008.04-???) 90km » 302004190171 magneti marelli
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo Platforma / Podwozie (b9) 1.6 Hdi 90 16v (2008.04-???) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190171 MAGNETI MARELLI

302004190171 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
246.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 24.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 8 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0171

numer części:

302004190171

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8050947055429
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190171 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 568mm pasuje do: VOLVO C30, C70 II, S40 II, V50, FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II 1.6D/2.0/2.0D 10.03-12.12
numery OEM:
FORD      1223791
FORD      1305328
FORD      1328280
FORD      1354068
FORD      1456976
FORD      1475131
FORD      1687410
FORD      3M513B437DD
FORD      3M513B437DE
FORD      3M513B437DF
FORD      3M513B437DG
FORD      3M513B437NE
FORD      3M513B437NF
FORD      3M513B437NG
FORD      3M513B437NH
VOLVO      30681130
VOLVO      30711770
VOLVO      30783171
VOLVO      30787778
VOLVO      36000443
VOLVO      36000552
VOLVO      8603251
VOLVO      8603487
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190171 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190171 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.