Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco X-WAY AD440X48TP (2019-???) 480km » 302004190180 magneti marelli
wybrany samochód: 
Iveco X-way Ad440x48tp (2019-???) 480km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190180 MAGNETI MARELLI

302004190180 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
391.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:3 szt. wysyłka Piątek
:3 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0180

numer części:

302004190180

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947055467
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190180 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 918mm pasuje do: VOLVO C70 II, S40 II, V50, FORD FOCUS C-MAX, FOCUS II 1.6D/2.0/2.0D 10.03-12.12
numery OEM:
FORD      1223726
FORD      1305326
FORD      1417777
FORD      1444318
FORD      1456974
FORD      1475129
FORD      3M513B436NC
FORD      3M513B436NE
FORD      3M513B436NF
FORD      3M513B436NG
FORD      3M513B436NH
FORD      8603252
VOLVO      30681131
VOLVO      30783004
VOLVO      30783172
VOLVO      30787788
VOLVO      36000293
VOLVO      36000453
VOLVO      36000562
VOLVO      8603252
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190180 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190180 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.