Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Dodge RAM 350 pick-up 5.2 (1981.10-1987.09) 173km » 302004190283 magneti marelli
wybrany samochód: 
Dodge Ram 350 Pick-up 5.2 (1981.10-1987.09) 173km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190283 MAGNETI MARELLI

302004190283 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
300.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: >10 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0283

numer części:

302004190283

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947003789
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190283 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 799mm (dla pojazdów bez ABS) pasuje do: AUDI A3, Q2, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, LEON SC, LEON ST, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA III, SUPERB II 1.2-2.0D 02.03-10.20
numery OEM:
AUDI      1K0407272BG
AUDI      1K0407272DR
SEAT      1K0407272BG
SEAT      1K0407272DR
SEAT      1K0407272JT
SKODA      1K0407272BG
SKODA      1K0407272DR
SKODA      1K0407272JT
VOLKSWAGEN      1K0407272DR
VOLKSWAGEN      1K0407272HK
VOLKSWAGEN      1K0407272JT
VAG      1K0407272BG
VAG      1K0407272HL
VAG      1K0407272JT
VAG      1K0407452BV
VAG      1K0407452BX
VAG      1K0407452LX
VAG      1K0407454SX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190283 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190283 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.