Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Citroën C4 II Furgon/hatchback (NC_) 1.6 HDi (2009.11-???) 111km » 802000000078 magneti marelli
wybrany samochód: 
Citroën C4 Ii Furgon/hatchback (nc_) 1.6 Hdi (2009.11-???) 111km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 802000000078 MAGNETI MARELLI

802000000078 Korpus przepustnicy MAGNETI MARELLI
353.99 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 14.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: >10 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

TB0078

numer części:

802000000078

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
nr EAN8050947019414
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 802000000078 MAGNETI MARELLI

Przepustnica powietrza pasuje do: RENAULT CLIO III, FLUENCE, GRAND SCENIC II, MEGANE II, MEGANE III, MODUS, SCENIC II 1.4-2.0 11.02-
numery OEM:
RENAULT      8200171134
RENAULT      8200190230
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 802000000078 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus przepustnicy 802000000078 MAGNETI MARELLI:

TOMASZ, CZELADŹ
2025-06-08
 5/5
zamontowane,działa super
Radosław, TORUŃ
2023-08-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.