Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Smart FORTWO coupe (451) 1.0 Turbo (451.332) (2007.01-???) 84km » ACF 18 000P mahle
wybrany samochód: 
Smart Fortwo Coupe (451) 1.0 Turbo (451.332) (2007.01-???) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, kondensator klimatyzacji, BEHR *** PREMIUM LINE *** ACF 18 000P MAHLE

ACF 18 000P Wentylator, kondensator klimatyzacji, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle ACF 18 000P
222.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

351034691, 70816984, 8EW 351 034-691

numer części:

ACF 18 000P

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]320
Napięcie znamionowe [V]12
Moc znamionowa [W]80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
nr EAN4057635028493
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, kondensator klimatyzacji, BEHR *** PREMIUM LINE *** ACF 18 000P MAHLE

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: KIA RIO I 1.3/1.5 08.00-02.05
numery OEM:
KIA      0K30C-61710E
KIA      97730FD000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, kondensator klimatyzacji, BEHR *** PREMIUM LINE *** ACF 18 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.