Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel ASTRA H GTC (A04) 1.7 CDTi (L08) (2005.03-2010.10) 101km » CFF 532 000P mahle
wybrany samochód: 
Opel Astra H Gtc (a04) 1.7 Cdti (l08) (2005.03-2010.10) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 532 000P MAHLE

CFF 532 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFF 532 000P
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 532 000P
CFF 532 000P
mahle CFF 532 000P Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE ***
Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 532 000P mahle
1,188.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 97.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:3 szt.
Wtorek:3 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

376912631, 70820150, 8EW 376 912-631

numer części:

CFF 532 000P

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Napięcie znamionowe [V]12
Moc znamionowa [W]600
Natężenie prądu [A]70
Średnica [mm]440
Długość zewnętrzna [mm]722
Ilość biegunów2
Wersjaproduced by MAHLE
nr EAN4057635060158
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 532 000P MAHLE

Wentylator chłodnicy pasuje do: BMW 2 (F45), X1 (F48), X2 (F39), MINI COUNTRYMAN (F60) 1.5H 11.14-
numery OEM:
BMW      17427646410
BMW      7646410
MINI      17427646410
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFF 532 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.