Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi Q7 (4LB) 4.2 TDI quattro (2009.05-2015.08) 340km » CFR 1 000P mahle
wybrany samochód: 
Audi Q7 (4lb) 4.2 Tdi Quattro (2009.05-2015.08) 340km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFR 1 000P MAHLE

CFR 1 000P Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFR 1 000P
Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFR 1 000P
44.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 3.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:4 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

351332411, 70820155, 9ML 351 332-411

numer części:

CFR 1 000P

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Długość [mm]64
Szerokość [mm]40
Głębokość [mm]64
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubą
nr EAN4057635060202
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFR 1 000P MAHLE

Element regulacyjny dmuchawy (rezystor) pasuje do: NISSAN NV200, NV200 / EVALIA 1.5D 02.10-
numery OEM:
NISSAN      21493-AX600
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFR 1 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.