Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Citroën C5 I Break (DE_) 3.0 Carlsson (2003.09-2004.08) 235km » OC 495 mahle
wybrany samochód: 
Citroën C5 I Break (de_) 3.0 Carlsson (2003.09-2004.08) 235km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 495 MAHLE

OC 495 Filtr oleju MAHLE
32.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:4 szt.
:10 szt. wysyłka Czwartek

    Ocena:
numery handlowe:

76886907

numer części:

OC 495

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]65,5
Wysokość [mm]87
Gwintowana złączkaM20x1,5
Średnica 2 [mm]62,5
Średnica 3 [mm]52,4
Moment dokręcenia [Nm]16
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 4
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 495 MAHLE

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0001802810
MERCEDES-BENZ      A0001802810
MITSUBISHI      MR984204
SMART      0001802810
SMART      A0001802810
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 495 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.