Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Volkswagen BORA I (1J2) 1.8 T (2000.05-2005.05) 150km » OX 163/4D mahle
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora I (1j2) 1.8 T (2000.05-2005.05) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OX 163/4D MAHLE

OX 163/4D Filtr oleju MAHLE
39.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

70372113

numer części:

OX 163/4D

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]92
Średnica [mm]73,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm]31
Średnica wewnętrzna 3 [mm]31,15
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 163/4D MAHLE

numery OEM:
GMC      93190777
HONDA      15400PLZD00
HONDA      15430PLZD00
ISUZU      8972231870
ISUZU      8972232181
OPEL      0650300
OPEL      5650380
OPEL      650300
OPEL      93190777
OPEL      95526811
OPEL      97223218
VAUXHALL      93190777
VAUXHALL      97223218

Zastosowanie Filtr oleju OX 163/4D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.