Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Citroën C4 I (LC_) 2.0 16V (2004.11-2007.07) 136km » 130279 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën C4 I (lc_) 2.0 16v (2004.11-2007.07) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,4 03- 130279 MAXGEAR

130279 CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,4 03- MAXGEAR
maxgear 130279
CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,4 03- 130279
62.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:7 szt.
:10 szt. wysyłka Wtorek

    Ocena:
numer części:

130279

dostawca:

MAXGEAR

Liczba zestyków3
Cewka zapłonowaWtykowa cewka zapłonowa
Liczba zestyków3
Cewka zapłonowaWtykowa cewka zapłonowa

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,4 03- 130279 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA MAZDA 3 1,4 03-
numery OEM:
MAZDA      ZJ01-18-100
MAZDA      ZJ01-18-100A

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA MAZDA 3 1,4 03- 130279 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.