Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Toyota CARINA II (TA4_, TA6_) 1.8 D (CA60) (1982.04-1983.09) 65km » 130362 maxgear
wybrany samochód: 
Toyota Carina Ii (ta4_, Ta6_) 1.8 D (ca60) (1982.04-1983.09) 65km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA FORD 1,8-2,0 130362 MAXGEAR

130362 CEWKA ZAPŁONOWA FORD 1,8-2,0 MAXGEAR
maxgear 130362
CEWKA ZAPŁONOWA FORD 1,8-2,0 130362
53.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
numer części:

130362

dostawca:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA FORD 1,8-2,0 130362 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA FORD 1,8-2,0
numery OEM:
FORD USA      1350567
FORD USA      1458400
FORD USA      4S7G1 2029 AA
FORD USA      4S7G1 2029 AB

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA FORD 1,8-2,0 130362 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.