Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Fiat TALENTO Platforma / podwozie (290_) 1.9 D (290UAK, 290UTK) (1989.03-1994.03) 71km » 30-0192 maxgear
wybrany samochód: 
Fiat Talento Platforma / Podwozie (290_) 1.9 D (290uak, 290utk) (1989.03-1994.03) 71km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI 30-0192 MAXGEAR

30-0192 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI MAXGEAR
maxgear 30-0192
134.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 7.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

30-0192

dostawca:

MAXGEAR

Szerokość [mm]30
Parametr7 PK
Średnica wewnętrzna [mm]38
średnica zewnętrzna [mm]163
Szerokość [mm]30
Parametr7 PK
Średnica wewnętrzna [mm]38
średnica zewnętrzna [mm]163

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI 30-0192 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI
numery OEM:
RENAULT      12 30 342 19R

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT TALISMAN 1,6DCI 30-0192 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.