Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Iveco DAILY VI Platforma / podwozie 35S18, 42S18, 35C18, 38S18, 40C18, 50C18, 60C18, 65C18,... (2021-???) 175km » 30-0250 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Platforma / Podwozie 35s18, 42s18, 35c18, 38s18, 40c18, 50c18, 60c18, 65c18,... (2021-???) 175km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO SUZUKI BALENO/ SWIFT/ VITARA 1,3/1,6 30-0250 MAXGEAR

30-0250 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO SUZUKI BALENO/ SWIFT/ VITARA 1,3/1,6 MAXGEAR
maxgear 30-0250
114.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 7.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

30-0250

producent:

MAXGEAR

Średnica wewnętrzna [mm]32
Średnica wewnętrzna [mm]32

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO SUZUKI BALENO/ SWIFT/ VITARA 1,3/1,6 30-0250 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO SUZUKI BALENO/ SWIFT/ VITARA 1,3/1,6
numery OEM:
SUZUKI      12610-61G00
SUZUKI      12610-61G00-000
SUZUKI      12610-71C10
SUZUKI      12610-71C11

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO SUZUKI BALENO/ SWIFT/ VITARA 1,3/1,6 30-0250 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.