Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Land Rover RANGE ROVER IV (L405) 5.0 SCV8 4x4 (2017.11-???) 566km » 49-0271 maxgear
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Iv (l405) 5.0 Scv8 4x4 (2017.11-???) 566km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0271 MAXGEAR

49-0271 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0271
283.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 10.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:2 szt.
: >10 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3001MG

numer części:

49-0271

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Ilość zębów, pierścień ABS54
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]70
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.41
Uzębienie zewnętrzne od strony koła35
Długość [mm]1085
nr EAN5907558512007
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0271 MAXGEAR

PËúOî FIAT DUCATO/BOXER/JUMPER 94- ABS 18 MG5T PR
numery OEM:
CITROËN      1611568380
CITROËN      327309
CITROËN      327313
CITROËN      32735W
CITROËN      3273CN
CITROËN      3273NC
CITROËN      3273R2
CITROËN      3273R3
CITROËN      3273ZZ
FIAT      1487936088
FIAT      1487936098
FIAT      1491244080
FIAT      1495554080
FIAT      51872272
PEUGEOT      1478552080
PEUGEOT      1611568380
PEUGEOT      327310
PEUGEOT      32735V
PEUGEOT      32735W
PEUGEOT      3273CN
PEUGEOT      3273CP

Zastosowanie Wał napędowy 49-0271 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.