Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi 80 B4 Avant (8C5) 1.6 E (1993.06-1996.01) 101km » 49-0316 maxgear
wybrany samochód: 
Audi 80 B4 Avant (8c5) 1.6 E (1993.06-1996.01) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0316 MAXGEAR

227.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 10.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:1 szt.
: >10 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0407MG

numer części:

49-0316

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]670
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS51
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Średnica 1 [mm]98
nr EAN5907558512984
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0316 MAXGEAR

PËúOî RENAULT MASTER 2,5D/2,8TDI 98- ABS LE
numery OEM:
RENAULT      77 00 102 998
RENAULT      77 11 135 277

Zastosowanie Wał napędowy 49-0316 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.