Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A6 Allroad C7 (4GH, 4GJ) 3.0 TDI quattro (2012.01-2014.12) 204km » 49-0460 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A6 Allroad C7 (4gh, 4gj) 3.0 Tdi Quattro (2012.01-2014.12) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0460 MAXGEAR

49-0460 Wał napędowy MAXGEAR
343.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 28.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0141MG

numer części:

49-0460

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Długość [mm]936
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Średnica 2 [mm]81
Średnica 1 [mm]90
nr EAN5901619529331
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0460 MAXGEAR

PËúOî CITROEN JUMPY/SCUDO 1,6-1,9B/D PR ABS48
numery OEM:
CITROËN      3273.5X
CITROËN      3273.V7
CITROËN      3273.W0
FIAT      9619947480
FIAT      9619947680
FIAT      9621456488
PEUGEOT      3273.V7
PEUGEOT      3273.W0

Zastosowanie Wał napędowy 49-0460 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.