Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A6 C4 (4A2) 1.8 (1995.12-1997.10) 125km » 49-0837 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A6 C4 (4a2) 1.8 (1995.12-1997.10) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0837 MAXGEAR

49-0837 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0837
Wał napędowy 49-0837
250.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 9.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0411MG

numer części:

49-0837

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Długość [mm]670
Ilość zębów, pierścień ABS51
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Średnica 1 [mm]101,5
nr EAN5901619504260
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0837 MAXGEAR

PËúOî RENAULT MASTER LE 2,2DCI /2,8DTI 670MM
numery OEM:
OPEL      4401720
OPEL      9109720
RENAULT      82 00 178 618

Zastosowanie Wał napędowy 49-0837 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.