Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TRANSIT Autobus (E_ _) 2.5 TD (EBS, EBL, ECL, EDS, EDL, ESS, EUS) (1992.10-1994.07) 85km » 49-0903 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Transit Autobus (e_ _) 2.5 Td (ebs, Ebl, Ecl, Eds, Edl, Ess, Eus) (1992.10-1994.07) 85km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0903 MAXGEAR

49-0903 Wał napędowy MAXGEAR
239.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 9.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.
: >10 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0793MG

numer części:

49-0903

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]766
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału23
Średnica 2 [mm]78,7
Średnica 1 [mm]83,7
nr EAN5901619510353
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0903 MAXGEAR

PËúOî DACIA LOGAN PR 1,5DCI 05-
numery OEM:
DACIA      39100-0982R
DACIA      39100-4298R
DACIA      60 01 548 660
DACIA      60 01 548 661
DACIA      77 11 497 480
DACIA      82 00 499306
DACIA      82 00 503 359

Zastosowanie Wał napędowy 49-0903 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.