Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A3 (8P1) 1.8 TFSI (2006.11-2012.08) 160km » 49-1095 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A3 (8p1) 1.8 Tfsi (2006.11-2012.08) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1095 MAXGEAR

49-1095 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1095
Wał napędowy 49-1095
49-1095
288.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 13.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0915MG

numer części:

49-1095

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Długość [mm]668
otwór Ø [mm]10,2
Wymiar gwintuM24x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]64
Ilość zębów, pierścień ABS48
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]86
Ø pierścienia ABS [mm]83,1
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]94
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]100
nr EAN5902659720788
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1095 MAXGEAR

PËúOî BMW T. E46 PR 323/325/328
numery OEM:
BMW      33 21 1 229 496
BMW      33 21 1 229 498
BMW      33 21 1 229 592
BMW      33 21 1 229 708
BMW      33 21 7 512 142
BMW      33 21 7 518 432
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1095 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.