Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mercedes-benz VITO Autobus (W639) 126 (639.701, 639.703, 639.705) (2007.09-???) 258km » 49-1104 maxgear
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Vito Autobus (w639) 126 (639.701, 639.703, 639.705) (2007.09-???) 258km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1104 MAXGEAR

49-1104 Wał napędowy MAXGEAR
253.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 11.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3066MG

numer części:

49-1104

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Długość [mm]1020
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]64,8
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.30
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów314 498 0003
nr EAN5902659720054
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1104 MAXGEAR

PËúOî BMW X5/X6 PR. 27X1055X30
numery OEM:
BMW      31 60 7 545 126
BMW      31 60 7 553 946
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1104 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.