Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Alfa Romeo GTV (916_) 2.0 T.SPARK 16V (916C2C) (1997.09-2003.03) 155km » 49-1142 maxgear
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Gtv (916_) 2.0 T.spark 16v (916c2c) (1997.09-2003.03) 155km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1142 MAXGEAR

przewidywany termin wysyłki: ?

Środa:4 szt.
:9 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0555MG

numer części:

49-1142

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]960
Wymiar gwintuM20 x 1
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału22
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 1 [mm]81
Średnica 2 [mm]82
nr EAN5902659720443
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1142 MAXGEAR

PËúOî OPEL ASTRA G PR 1,4 16V/1,6/1,7TD
numery OEM:
OPEL      13243461
OPEL      374322
OPEL      374769
OPEL      90538603
OPEL      9117408
OPEL      93184256
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1142 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.